8月18日にペアのお相手のタチアナ・ボロソジャールさんとご結婚され、
ネーベルホルンでカムバックをされ、見事に優勝されたマキシム・トランコフさんが、
気になる発言をされました。



アイスネットワークと契約しているフリー・ライターのリン・ラザーフォードさんのツイートから
https://twitter.com/LynnRutherford?ref_src=twsrc%5Etfw
トランコフさん
ケニーのリキャップ(要約)が(もうすぐ)来る; 
4回転についてトランコフ:
「僕は妻を投げまわしたくない。僕は彼女にいつか、赤ちゃんを産んでほしい」




ご結婚されたから、赤ちゃんを欲しがるのは、当たり前と言えば当たり前ですが、
そう遠くない将来に、ボロトラさんたちを見られなくなってしまうのかな…
好きなペアなので、ちょっと狼狽しています。。。。


<追記>
ボロトラさんたち、2018年のオリンピックまでは現役でいてくれるようです。
安心しました。

アイスネットワークのトランコフさんの部分だけ…

http://web.icenetwork.com/news/2015/09/25/151587018
Volosozhar, Trankov bare fangs in Nebelhorn free
ボロソジャール、トランコフは
ネーベルホルンのフリーで牙をむき出す
Russians suck life out of field with Dracula program; Americans second
ロシア人たちはドラキュラのプログラムで競技場を吸い込む; アメリカ人たちは2位
Posted 9/25/15 by Klaus-Reinhold Kany, special to icenetwork
volosozhartrankov
Looking like the Tatiana Volosozhar and Maxim Trankov of old, the Russian Olympic champions walked away with the gold medal. -Getty Images
なつかしのロシアのオリンピック・チャンピオン、タチアナ・ボロソジャールとマキシム・トランコフは楽勝で金メダルを獲っていったようである

Tatiana Volosozhar and Maxim Trankov put all thoughts of their disappointing short program aside to perform a brilliant free skate at the 2015 Nebelhorn Trophy and win the event by more than 20 points over the field.
タチアナ・ボロソジャールとマキシム・トランコフなネーベルホルン杯で、残念なショート・プログラムという全ての人の考えを脇へ追いやり、素晴らしいフリー・スケートを演じ、全出場者を20点以上超える差で大会に勝利した。

It was a triumphant return to competition for Russia's newlywed Olympic pairs champions, who missed the 2014-15 season due to Trankov's shoulder surgery.
トランコフの肩の手術による2014-15シーズンの欠場をした、ロシアの新婚ペア・チャンピオンの、競技への凱旋復帰大会だった。

"The short program has always been more difficult for us," Trankov said. "Only in the Olympic season did we have good short programs right from the beginning of the season. After 18 months (away), our experience for competition was completely gone. Today we tried to forget yesterday, and (yet) we learned from yesterday. Our feeling for competition today was much better than (it was) yesterday."
「ショート・プログラムは僕らにとってはいつも、より難しい」とトランコフは言った。「オリンピック・シーズンだけは、シーズン当初からいいショート・プログラムが出来た。その後18か月(離れて)、僕らの競技経験は、完璧になくなった。今日僕たちは昨日のことは忘れようとして、(既に)昨日から学んだ。僕らの今日の大会への感覚は、昨日のよりもはるかにいい」

The free skate, choreographed by Nikoli Morozov to two Dracula soundtracks (Van Helsing, Bram Stoker's Dracula), included an outstanding triple twist and two excellent triple throws (flip and loop). The pair also performed side-by-side triple toe loops and triple salchow-double toe-double-toe combinations.
抜群のトリプル・ツイストと、2つの一流のトリプル・スロー(フリップとループ)を含むフリー・スケートは、2つのドラキュラのサウンドトラック(ヴァンヘルシング、ブラム・ストーカーの『吸血鬼ドラキュラ』)で ニコライ・モロゾフにより振り付けられた。ペアは、サイド・バイ・サイドのトリプル・トゥループ、トリプル・サルコウ-ダブル・トゥ-ダブル・トゥのコンビネーションも演じた。

"It was my idea to choose Dracula for our free program," Trankov said. "This program was meant to be for last season, but because of my injury, we could not show it anywhere. In the Olympic season, I played Jesus Christ Superstar, and I wanted to play the opposite in the post-Olympic season -- from heaven to the underworld."
「僕たちのフリー・プログラムにドラキュラを選んだのは、僕のアイデアだった」とトランコフは言った。「このプログラムは去年の為の物だったが、僕のケガの為、どこにも見せられなかった。オリンピック・シーズンに僕は、ジーザス・クライスト(イエス・キリスト)・スーパー・スターを演じた。そして僕はオリンピック後のシーズンは正反対--天国から悪の世界へ--を演じたかった」

Volosozhar and Trankov's top rivals this season will likely be Canadians Meagan Duhamel and Eric Radford, who have added two quadruple throw jumps to their arsenal since Sochi. The top Chinese pairs will include throw quads, as well as quad twists, in their programs, and U.S. champions Alexa Scimeca and Chris Knierim have mastered the quad twist.
ボロソジャールとトランコフの今季のライバルの筆頭は、ソチ以来2つの4回転スロー・ジャンプを兵器として加えた、カナダのメーガン・デュアメルとエリック・ラドフォードになりそうだ。中国トップのペアも4回転スローと同様に、4回転ツイストを組み込んでくるだろう、そしてアメリカのチャンピオン、アレクサ・シメカとクリス・クニエリムは4回転ツイストをマスターした。

Trankov, however, is bucking the quad trend.
しかしながら、トランコフは4回転のトレンド(風潮 / 傾向)に抵抗している。

"For the twist, I can imagine doing a quad, because it is still under my control," he said. "We do not want to learn quad throws, because I do not want to throw my wife around and risk her health. I want her to have a baby one day."
「ツイストに関しては、4回転をするのは想像が出来る、なぜならそれはまだ僕のコントロール下にあるから」と彼は言った。「僕たちは4回転スローを習いたくはない、なぜなら、僕は妻を投げまわしたくないし、彼女の健康を危険にさらしたくない。僕は彼女にいつの日か赤ちゃんを産んで欲しい」

"We hope we can win without quads in the future," Trankov continued. "And I think it is also because of the quad that many countries have no pairs at all. It is too dangerous."
「僕らは将来的に4回転無しに優勝できることを望んでいる」とトランコフが続けた。「そして、ペアが全くいない国がたくさんあるのは4回転の為だろうとも、僕は思っている。とても危険だから」

Volosozhar and Trankov have a world crown, three European championships and a Grand Prix Final title to their credit, in addition to Olympic pairs and team gold. But Trankov indicated they have no intention of stopping there.
ボロソジャールとトランコフは、彼らの名声に世界選手権の王冠、3つのヨーロッパ選手権と1つのグランプリ・ファイナルのタイトルを持ち、加えてオリンピックのペアと、チーム戦の金メダルがある。しかしトランコフは、そこで止まるつもりはないと述べた。

"We still have the fire for competition in us, because we have been competing together only since 2011. That is not a long time, and we plan (to keep going) until 2018 (Olympics)," he said. "It is the fourth time we won here in Oberstdorf, because Nebelhorn is the most classic competition in skating history."   
「競技会への炎はまだ僕らの中にある、なぜなら僕らは一緒に競技をするようになったのは、ほんの2011年からだ。長い時間ではないし、僕らは2018年(オリンピック)まで(続ける)計画している」と彼は言った。「僕らがここ、オーベルストドルフで勝つのは4度目だ、なぜならネーベルホルンはスケート史上最も伝統的な競技会だから」



********************


ご覧いただきありがとうございます    <モスクワの鐘>



ランキングに参加中です!
よろしければクリックお願いします。
にほんブログ村 その他スポーツブログ スケート・フィギュアスケートへ
にほんブログ村