フロレンティナ・トーンさんが、真央ちゃんの写真付きのつぶやきを上げていました。

そして、インサイド・スケーティングに、
フィンランディア杯でスケーター達に渡されるミトンについて書かれた記事も出ました。

https://twitter.com/florentinatone/status/819122688115539968
toneさん



燃えるような
ドレスを着た
愛らしい
プリンセス

フィンランディア
2016の
浅田真央

そして
ミトンについての
ものがたり























フィンランディア杯でスケーター達に贈られるミトンについての記事です。ちょっと驚きました。


The time of mittens has come
ミトンの時が来た
The-medalists-and-their-mittens1
With Europe literally under the snow, it might be the best time to turn to those wonderful mittens the medalists of Finlandia Trophy in Espoo receive every year – and relive their joy while being a part of this warm, woolly, colorful tradition. Let us bring you this season’s mittens – and their flower motifs – and also share with you a story about the way the custom is put into practice. And yes, this account might very well stand as a preview of the Worlds in Helsinki: the biggest competition of the season will take place in Hartwall Arena from March 29 to April 2. Will you be there? Make sure you bring your mittens.
ヨーロッパは文字通り雪の下で、毎年エスポーのフィンランディア杯でメダリストが受け取る素晴らしいミトン向かうには最適な時かもしれない-そして喜びを思い起こす一方で、この温かいカラフルな毛糸の伝統の一部になる。今シーズンのミトンと花のモチーフのお届けと、この習慣が実行された物語を共有させてください。そして、そう、この記述はヘルシンキ・ワールド: 3月29日から4月2日までハートウォール・アリーナで開催される、シーズン最大の大会 - のプレビュー(予告)としての役割をとても上手く果たしているかもしれない。貴方はそこに行く?ミトンを持っていくのを忘れないように。
 
by Florentina Tone

SKHgNUlO_400x400Every year, the Finnish Figure Skating Association (FFSA) invites people to knit mittens for the upcoming edition of Finlandia Trophy. This season, the theme was flower/flowers – making thus the connection with 2017 Worlds – and the amateur knitters were asked to put their creations into an envelope and send them to FFSA no later than October 1st, 2016. „If you are lucky, you may hand out the mittens personally to the Finlandia Trophy Espoo 2016 winners!”, the add said.
毎年フィンランドのスケート協会(連盟FFSA)は来たるべきフィンランディア杯の為に、ニットのミトンで人々を招待する。今シーズンのテーマは-2017ワールドに関連させて-花で、アマチュアの編手たちは2016年10月1日までに作品を封筒に入れてFFSAに送ることを頼まれた。“もし貴方がラッキーだったら、エスポー・フィンランディア杯2016の勝者たちに個人的にミトンを手渡すことが出来る!”と広告は言っていた。

Blue mittens with yellow flowers for Maxim Kovtun
黄色い花の付いた青いミトンはマキシム・コフトンのために

A figure skating fan and a former figure skater herself, Emilia Smolander was among the lucky ones; the Finn recalls her particular experience with the mittens and shares it with the readers of Inside Skating: „I saw the add in June and I thought that it would be an awesome experience to hand out the mittens made by me personally to any one of the Finlandia Trophy Espoo 2016 medalists. I am not good at knitting, so I decided to crochet the mittens. I started working at them in July and they were ready in August”.
フィギュアスケート・ファンで彼女自身が元フィギュアスケーターのエミリア・スモランダーは、ラッキーな人たちの中の一人; そのフィンランド人は彼女とミトンの特別な経験を思い出し、インサイド・スケーティングの読者たちと共有する: “私は6月に広告を見て、私が創ったミトンをエスポーでのフィンランディア杯2016のメダリストの1人の誰かに個人的に手渡すのは素晴らしい経験になると思いました。私は編むのが得意ではありません、だからミトンをかぎ針で編むことにしました。私は作業を7月に始め、ミトンは8月に準備が出来ました”

As for this season’s theme, “all figure skating fans were challenged to knit mittens themed by Worlds 2017 flower logo. We could use the shape of the flower, colour of the flower or just let our imagination fly. I started crocheting blue mittens. When they were ready, I was thinking about the colour of the flower: I wanted to use some of the colours of the flowers in Worlds 2017 logo – blue, green, red or yellow. At first, I crocheted blue, red and yellow flowers – and then I thought the yellow flowers and blue mittens were the best match. Before the victory ceremony on Sunday [October 9, 2016], I was asked to hand out my flower mittens to bronze medalist Maxim Kovtun. I congratulated him and told him that I made the flower mittens which I gave him – I think he was surprised when he received them. I hope figure skating fans will be challenged to knit mittens for the skaters at Worlds 2017 too”.
今シーズンのテーマについて “全フィギュア・スケート・ファンはワールド2017の花のロゴのテーマのニットのミトンに挑戦させられました。私たちは花の形、花の色を使ったり、あるいはただ想像力をかきたてたりして。私は青いミトンを編み始めました。(ミトンが)準備出来た時、私は花の色について考えていました: 私はワールド2017のロゴの中の花の色のいくつかを使いたかった-青、緑、赤、黄色。最初、青、赤、黄色の花を鍵編しましたーそして黄色の花と青のミトンはベストマッチ(最適)だと思いました。(2016年10月9日)日曜日の表彰式の前に、私は私の花のミトンを銅メダリストのマキシム・コフトンに手渡すことを頼まれました。私は彼を祝福し、彼にあげる花のミトンは私が作ったと告げました-彼は受け取る時に驚いたと思います。ワールド2017でも、フィギュア・スケート・ファンがニットのミトンに挑戦することを私は願います” 
The-medalists-and-their-mittens2
The medalists in the dance and men’s events at 2016 Finlandia Trophy – Maxim Kovtun (center) wears the blue-yellow mittens gifted by Emilia
フィンランディア杯2016のダンスと男子の大会のメダリストたち-マキシム・コフトン(中央)はエミリアから贈られた青と黄色のミトンを着けている
-後略-
The-medalists-and-their-mittens7
The-medalists-and-their-mittens9

あのミトンたちが、フィギュア・スケート・ファンのボランティアに支えられていたとは
知らなかったので驚きました!

調べたら、2016年のフィンランディアのサイトでミトンを募集するページがありました!
http://www.finlandiatrophy.com/en/Let's+knit!.html

フィンランディア男女メダリスト






これは
2015年の
ミトンの写真









下は
2014年

2014


どのミトンも雰囲気バラバラなはずです。
でもみんな格別にあったかそう





ご覧いただきありがとうございます    <モスクワの鐘>



ランキングに参加中です!
よろしければクリックお願いします。
にほんブログ村 その他スポーツブログ スケート・フィギュアスケートへ
にほんブログ村